У минулому ми розповідали про електричний фургон Citroen Berlingo Electric на службі «Нова пошта». Історія знайшла своє продовження в електромобілі Renault Kangoo ZE; до речі, теж привезеному офіційним імпортером «Рено Україна» і теж переданим в «Нова пошта» для тестової експлуатації.
Чим завершилася минула історія з Citroen Berlingo Electric? «Нова пошта» його викупила і продовжує експлуатувати. Це найкраща відповідь на питання вигоди електромобіля для служби адресної доставки з невеликими щоденними маршрутами. Інтерес «Нова пошта» до електромобілів пояснюється структурою роботи компанії: зростає кількість відділень, збільшується частка адресної доставки - в результаті автомобілі адресної доставки кожного відділення покривають свою невелику зону, де потрібно проїжджати приблизно однаковий маршрут. Для цього компанія створює свій парк компактних розвізних фургонів і намагається знизити витрати на їх експлуатацію. У підсумку - це ідеальні умови роботи для електрокарів: приблизно відома довжина щоденного маршруту, ночівля з зарядкою в автопарку компанії.
Черговим «піддослідним» став електричний фургон Renault Kangoo ZE. Зовні електромобіль практично не відрізняється від звичайної ДВС-версії моделі; різниця лише в наявності фірмових логотипів «ZE» і парочці наклейок. Є навіть традиційний люк для палива - так-так саме так: в електромобілі Renault Kangoo ZE встановлений автономний дизельний обігрівач салону, щоб не витрачати заряд АКБ на обігрів.
Зовні Renault Kangoo ZE повністю повторює звичайний фургон; відмінності лише в дрібних деталях, на кшталт фірмових логотипів, наклейок, зарядному роз'ємі під емблемою марки (поки заблокований центральний замок - заблокована зарядна вилка). Штатний люк для палива залишився: Renault Kangoo ZE оснащений автономним дизельним обігрівачем (ексклюзив в своєму класі!); згідно зі словами водія, витрата дизпалива за місяць не перевищує 5 л
В салоні відмінностей помітно більше; головне тут - нова панель приладів: по центру встановлено звичний спідометр; але зліва від нього є & nbsp; покажчик рівня заряду АКБ, а справа можна знайти індикатор витрати / рекуперації енергії. Також присутні два дисплеї: центральний (під спідометром) показує запас ходу на зарядці АКБ, дистанцію пробігу, витрата енергії на 100 км, управляє кліматичних таймером для попереднього прогріву салону електромобіля до потрібного часу; невеликий дисплей справа (під індикатором витрати / рекуперації енергії) показує положення «селектора АКПП» і режим їзди - «ЕСО» або звичайний.
Але більше уваги привертає великий кольоровий сенсорний (!) Дисплей системи R-Link. Тут зібрані аудіосистема, навігація, різні дрібні настройки, підключення телефону. Також тут присутній і пункт «електромобіль», де можна подивитися потоки енергії при розгоні (витрата енергії) або уповільнення (рекуперація), задати графік зарядки електромобіля по потрібним днях і часу, щоб переглянути діаграму витрати / рекуперації енергії і зрозуміти, куди ця енергія витрачалася ( мотор, «клімат»). А ще вражає наявність голосового управління - можна запросити включення додаткових сервісів або задати потрібну адресу в навігації. Звичайно, до «просунутих» систем голосового контролю, з якими спілкуєшся майже діалогом, тут далеко; але для развозного фургона - вражає!
Як і зовнішність, салон Renault Kangoo ZE схожий на звичайну модель; відмінності в деталях - але вони-то і «вирішують»! У електрокарі інші прилади з парочкою невеликих дисплеїв. Великий центральний дисплей дає безліч налаштувань, включаючи і «специфічно-електромобільні». Зліва від керма - кнопки включення автономного обігрівача, круїз-контроль і обмежувач швидкості; під кермом, в блоці управління аудіосистемою - кнопка активації голосового контролю
Спробуємо проїхатися: відключаємо зарядку, «заводимо» мотор, дивимося на дисплей ... Бац - запас ходу 47 км! Як так?! Адже згідно вимірювального циклу NEDC електромобіль Renault Kangoo ZE повинен проїжджати 170 км! Схоже, що нереальність NEDC вже порядком зіпсувала нерви і самому виробнику: з недавніх пір компанія Renault поруч з даними NEDC вказує і інші (б